MücriM
TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı 112
MücriM
TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı 112
MücriM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tut Elimden Tut Ki Edemem Sensiz Rabbim..
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
“İnsanlara merhamet etmeyene Allah merhamet etmez.'' (Müslim, Fedâil, 66; Tirmizî, Birr, 16)
“Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir'' (Tirmizî, İlm, 14)
Allah sizin ne dış görünüşünüze ne de mallarınıza bakar. Ama o sizin kalplerinize ve işlerinize bakar.(Müslim, Birr, 33; ‹bn Mâce, Zühd, 9;Ahmed b. Hanbel, 2/285, 539.)
Bir müslümanın diktiği ağaçtan veya ektiği ekinden insan, hayvan ve kuşların yedikleri şeyler, o müslüman için birer sadakadır.(Buhârî, Edeb, 27; Müslim, Müsâkât, 7, 10)

 

 TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
MücriM
Admin
MücriM


Mesaj Sayısı : 1746
Site Aktifliği : 5282
Kayıt tarihi : 24/09/08

TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı Empty
MesajKonu: TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı   TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı EmptyPerş. Tem. 23, 2009 2:44 pm

TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı 80625


Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD), yüksek öğretime girişte katsayı ile ilgili değişikliğin mesleki eğitimin sorunlarını çözmeyeceğini, istihdamın gelişmesine ve işsizlikle mücadeleye de hizmet etmeyeceğini bildirdi.
TÜSİAD, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Genel Kurulu'nda üniversiteye giriş sistemi ile ilgili alınan karar hakkında bir açıklama yaptı.

TÜSİAD Basın Bürosunca yapılan açıklamada, Türkiye'de sanayi ve hizmet sektörlerinin yüksek nitelikli ara kademe insan gücüne ihtiyaç duyduğu belirtilerek, son yıllarda mesleki ve teknik eğitim sisteminde modüler sisteme geçiş gibi olumlu adımlar atıldığı, kamuoyunda mesleki ve teknik eğitimin önemiyle ilgili farkındalığın geliştiği ve bu okullardaki öğrenci sayısında artış gerçekleştiği dile getirildi.

Bununla birlikte, söz konusu okulların müfredatla ilgili ve yapısal sorunlarının çözüldüğünü ve sanayinin beklentilerini karşılayabildiğini söylemenin güç olduğu vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:

'Bu nedenle, mesleki ve teknik okulların kalitesinin iyileştirilmesi, işgücü piyasasının ihtiyaçlarına uygun olarak yapılandırılmaları ve mezunlarının doğrudan iş hayatına atılmalarının desteklenmesi öncelikli bir konudur. Mesleki ve teknik lise eğitiminin genel lise eğitiminden daha maliyetli olduğu da dikkate alındığında, mesleki ve teknik liselerden mezun olanların yüksek öğretime geçişinde öncelikle mezun oldukları alana yönlendirilmeleri, kaynakların verimli kullanımı ve ihtisaslaşma bakımından önemlidir. Yönlendirici düzenlemenin nasıl ve ne kapsamda olması gerektiği, Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK'ün ortak çalışması ve sivil toplum örgütleri dahil eğitim camiasının katkılarıyla belirlenmelidir.'

Açıklamada, yüksek öğretime girişte katsayı uygulamasının, imam hatip liseleri ile ilgili de yoğun tartışmalara yol açtığı, hatta bu konunun mesleki ve teknik eğitim reformunu zaman zaman gölgede bıraktığı ifade edildi.

'İMAM HATİP LİSELERİ KURULUŞ AMACINDAN UZAKLAŞTI'

İmam hatip liselerinin din görevlisi yetiştirmek üzere tasarlandığı, ancak zamanla kuruluş amacından uzaklaştığı savunulan açıklamada, şu görüşlere yer verildi:

'Ülkenin imam-hatip ihtiyacını karşılamaya yetecek sayıda imam hatip lisesinin eğitime devam etmesi ve mezunların arzu ettikleri takdirde kendi alanlarında yüksek öğrenime devam etmeleri sağlanmalıdır. Geriye kalan imam hatip liselerinin meslek lisesi statüsü kaldırılmalı ve gerekli müfredat uyumu yapılarak genel liseye dönüştürülmelidir. Bunun yanında, liselerde, normal ders saatlerinin dışında, velilerin istemi üzerine, nota ve sınava tabi olmayan din dersleri konulması, isteyen ailelerin çocuklarına dinini öğretme ihtiyacına cevap vermek bakımından yararlı olacaktır.

Ülkemiz bir taraftan genç nüfusunu eğitirken diğer taraftan bilim ve teknolojide dünyayla rekabet etmek durumundadır. Nitelikli insan gücü yetiştirmek için mesleki eğitimde yeniden yapılanmanın yanı sıra yüksek öğretim sisteminin nicelik ve nitelik sorununun da ele alınması gereklidir. Hem orta öğretimi hem de yüksek öğretimi etkileyen kararlar alınırken bu bakış açısıyla hareket edilmelidir. Yüksek öğretime girişte katsayı ile ilgili değişiklik mesleki eğitimin sorunlarını çözmeyecek, istihdamın gelişmesine ve işsizlikle mücadeleye de hizmet etmeyecektir.'

Mesleki eğitimin en önemli paydaşının, mezunları istihdam edecek olan iş dünyası olduğu vurgulanan açıklamada, 'Bu bağlamda TÜSİAD, Milli Eğitim Bakanlığı'nın AB tarafından desteklenen 'Mesleki Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi'nin (MEGEP) paydaşları arasında yer almıştır. TÜSİAD, nitelikli insan gücü yetiştirmeye yönelik mesleki ve teknik eğitim reformunun hayata geçirilmesi konusunda her türlü desteği vermeye devam edecektir' denildi.

AA


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://mucrim.eniyiforum.org
 
TÜSİAD'ın Katsayı Kararı Rahatsızlığı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Evlenme kararı istihareyle mi, istişareyle mi verilmeli?
» Katsayı davasında mutlu son
» Katsayı iptali için Danıştay'a dava açıldı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
MücriM :: Serbest Kürsü :: Günlük Haberler-
Buraya geçin: