MücriM
SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? III-Namazı resmî ve üstünkörü kılmayın 112
MücriM
SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? III-Namazı resmî ve üstünkörü kılmayın 112
MücriM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tut Elimden Tut Ki Edemem Sensiz Rabbim..
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
“İnsanlara merhamet etmeyene Allah merhamet etmez.'' (Müslim, Fedâil, 66; Tirmizî, Birr, 16)
“Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir'' (Tirmizî, İlm, 14)
Allah sizin ne dış görünüşünüze ne de mallarınıza bakar. Ama o sizin kalplerinize ve işlerinize bakar.(Müslim, Birr, 33; ‹bn Mâce, Zühd, 9;Ahmed b. Hanbel, 2/285, 539.)
Bir müslümanın diktiği ağaçtan veya ektiği ekinden insan, hayvan ve kuşların yedikleri şeyler, o müslüman için birer sadakadır.(Buhârî, Edeb, 27; Müslim, Müsâkât, 7, 10)

 

 SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? III-Namazı resmî ve üstünkörü kılmayın

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
MücriM
Admin
MücriM


Mesaj Sayısı : 1746
Site Aktifliği : 5282
Kayıt tarihi : 24/09/08

SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? III-Namazı resmî ve üstünkörü kılmayın Empty
MesajKonu: SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? III-Namazı resmî ve üstünkörü kılmayın   SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? III-Namazı resmî ve üstünkörü kılmayın EmptyCuma Tem. 24, 2009 9:06 am

İmtihan bitmiyor. “Tâdil-i erkânı ihmal”, “huşû içinde olamamak”, “namazı aceleye getirmek” gibi kusurlar her an bizim peşimizde.
Nasıl ki, büyük bir insan olan kâinatta Allah´ın isimleri çok değişik ve en ince ayrıntılara varıncaya kadar tecelli ediyor; insanda da çok renkli ve detaylı bir esma tecellisi görüyoruz.
Bu tecellilerin bir neticesi olarak sayısız iyilik yolları olduğu gibi, hesaba gelmeyecek kadar kötülük sebepleri var. İmtihan yolları, şık ve şekilleri insanlar adedince, belki insanların her bir eylemi sayısınca çok. Kimileri “namaz imtihanı”nı “hiç kılmayarak” kaybederken, kimileri “ihlâssız kılarak” Kur´an´ın “Yazıklar olsun o kimselere” hitabına müstehak oluyorlar. Kimimiz “tam vaktinde kılmamakla” bu imtihandan kayıpla çıkıyoruz, kimimiz “cemaati kaçırarak” yara alıyoruz.
İmtihan bitmiyor. “Tâdil-i erkânı ihmal”, “huşû içinde olamamak”, “namazı aceleye getirmek” gibi kusurlar her an bizim peşimizde. Namazı bir defa kılmakla kurtulamıyoruz ki, hac gibi bütün gücümüzü kullanıp bir noktada odaklaşıp görevimizi tam yerine getirelim. İmtihan her gün, hatta günde beş vakit, üstelik namaz vakti girdikten başlayıp kılıp bitirinceye kadar her saat, her saniye devam ediyor.
Namazını muntazam kılan, hatta başkalarının da namaz kılması için çırpınan, dinî hizmetlerde bulunan kimselerin de namazla imtihanları vardır. Böyle kimselerin namazla ilgili imtihanlarından birisi, “namazı resmî, üstünkörü ve acele kılıp dinî hizmetlerine koşma” tehlikesidir.
Çoğumuz çevremizde rastlamışızdır. Namazı kılarken acele eden bir kişi, önemli bir işini veya zarurî bir dinî hizmeti bahane gösterir. Aslında bırakalım başkasını, kendi nefsimizi düşünelim. Benzer durumlarla karşılaşmıyor muyuz? Dinî bir faaliyeti, îmânî bir hizmeti gerekçe göstererek, farzlarımızı aceleye getirdiğimiz veya sünnetleri ihmal ettiğimiz olmuyor mu? Oluyor. Hem de defalarca karşılaşıyoruz.
Böyle bir davranışın doğru olmadığını düşünürken, karşımıza Bediüzzaman´ın konuyla ilgili bir tesbiti çıkıyor. Tasavvufla ilgili olan 29. Mektup´ta, tarîkatın özelliklerini, hizmetlerini ve faydalarını anlatırken, bazı kimselerin düşebileceği tehlikelere de işâret ederek, şöyle îkazda bulunuyor:
“Tarîkat ve hakîkat vesilelikten çıkmamak gerektir. Eğer asıl maksat hükmüne geçseler; o vakit dinin kesin hükümleri, uygulamaları ve sünnet-i seniyyeye uymak, resmî hükmünde kalır (tören gibi olur), kalp öteki tarafa yönelir. Yâni, namazdan ziyade zikir halkasını düşünür; farzlardan ziyâde, günlük duaları onu çeker; günahlardan kaçmaktan ziyâde; tarikat kurallarına aykırı hareket etmekten kaçar. Halbuki, dinin kesin hükümlerinden olan farzlardan bir tanesine tarîkat zikirleri ve duaları mukabil gelemez; yerini dolduramaz. Tarikatın kuralları ve tasavvufun duaları, o farzların içindeki hakikî zevke teselli sebebi olmalı, kaynak olmamalı. Yâni tekyesi, câmideki namazın zevkine ve tâdil-i erkânına vesile olmalı; yoksa câmideki namazı çabuk resmî (tören gibi) kılıp, hakikî zevkini ve kemâlini tekyede bulmayı düşünen, hakîkattan uzaklaşıyor.” (Mektûbât, s. 423)
Yukarıda işâret edilen yanlışa, hemen her hizmet ehlinin düşmesi mümkündür. Nitekim yukarıda verilen “namazı resmî kılmak” örneği çok çarpıcıdır. Çünkü namaz, en büyük, en mühim, en yüce ve en geniş bir ibadettir. Bunda zikir, fikir, şükür ve duânın her çeşidi mevcuttur. Namaza bir başka ibadeti veya hizmeti tercih etmenin, hiçbir şekilde mantığı yoktur.
Her türlü dinî hizmetin hedefi, Allah rızâsını netice veren ve Kur´ân´da emredilen ibadetlerdir. Hiçbir “vesile”, asıl “hedef”in yerini tutamayacağı için, “hedef”, “vesile”ye fedâ edilmez. Namazı resmî ve üstünkörü kılmak; hiçbir zikir ve evradla, hiçbir hizmet ve faaliyetle telâfi edilemeyecek kadar büyük bir kusurdur. Hiçbir ibadet onun yerini tutamaz.

KAYNAK : Sabah Namazına Nasıl Kalkılır? - Cemil Tokpınar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://mucrim.eniyiforum.org
 
SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? III-Namazı resmî ve üstünkörü kılmayın
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? II-Hızlı kılmayın
» SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? VI-Büyük camilerde sabah namazı kılın
» SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? I-Sabah namazına coşkuyla kalkın
» SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? V-Cemaatle kılın
» SABAH NAMAZI NASIL KILINIR? VII-Tesbihat ve duayı hiç ihmal etmeyin

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
MücriM :: Mânâ :: Namaz-
Buraya geçin: