MücriM
ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'  112
MücriM
ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'  112
MücriM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tut Elimden Tut Ki Edemem Sensiz Rabbim..
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
“İnsanlara merhamet etmeyene Allah merhamet etmez.'' (Müslim, Fedâil, 66; Tirmizî, Birr, 16)
“Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir'' (Tirmizî, İlm, 14)
Allah sizin ne dış görünüşünüze ne de mallarınıza bakar. Ama o sizin kalplerinize ve işlerinize bakar.(Müslim, Birr, 33; ‹bn Mâce, Zühd, 9;Ahmed b. Hanbel, 2/285, 539.)
Bir müslümanın diktiği ağaçtan veya ektiği ekinden insan, hayvan ve kuşların yedikleri şeyler, o müslüman için birer sadakadır.(Buhârî, Edeb, 27; Müslim, Müsâkât, 7, 10)

 

 ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
aSuDe
Admin
aSuDe


Rep Puanı : uğurböcüğü
Mesaj Sayısı : 2142
Site Aktifliği : 6286
Kayıt tarihi : 24/09/08
Yaş : 39

ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'  Empty
MesajKonu: ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'    ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'  EmptyPtsi Şub. 07, 2011 7:45 pm

ÇOCUKLARA ALLAH’I(C.C.)ANLATMADA,'BEŞ DUYU MODELİ'

ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'  3066


En çok karşılaştığım ve bir türlü tatmin edici bir cevap bulamadığım sorulardan biridir:

Çocuğa Allah kavramı nasıl anlatılmalı?


Özellikle 0-6 yaş döneminde hayatı, nesneleri, somut varlıklarla anlamlandırmaya çalışan bir çocuğa Allah kavramı nasıl anlatılabilir?


Bugüne kadar çocuğa Allah kavramını kazandırmakla ilgili okuduğum bir çok yazı tatmin edememişti beni. Ta ki, Mustafa Ulusoy’un Yakınlık adlı kitabındaki Çocuk ve Allah konulu bölümü okuyana kadar. Diyor ki Mustafa Ulusoy:


‘ Kainattaki her varlığın, her olayın Yaratıcının eseri olduğu hakikatine yetişkinler kadar, çocukların da ihtiyacı vardır…


ÇOCUKLARA ALLAH’I(C.C.)ANLATMADA,'BEŞ DUYU MODELİ'


Bu modelde amacının, bir varlığı çocuğa tanıtırken, o varlığın mümkün olan tüm özellikleriyle ilişki kurmasını sağlamak olduğunu, ancak bu şekilde çocuğun o varlığı içselleştirmesinin münkün olabileceğini söylüyor. Bu modeli uygularken yeni bir teknik öneriyor:


‘DUYULAR HAFTASI’


Bu teknikte ailede, her hafta bir duyu haftası olarak ilan ediliyor ve bu teknik ailenin tüm üyelerinin katılımıyla uygulanıyor.


BİRİNCİ HAFTA: GÖRME HAFTASI


Görme haftasında çocuklara gözün işlevi anlatılır. Kainattaki güzellikler konuşulur. Çiçekler, güneşin batışı seyredilir. Evdeki çilekler yenmeden önce, sergideymişçesine seyredilir. Yaratıcının bize hem çilekleri verdiğinin, hem çilekleri güzel bir şekilde yarattığının, hem de bu güzellikleri görecek güzel gözler yaratmış olduğu vurgulanır.


İKİNCİ HAFTA: İŞİTME HAFTASI


İşitme haftasında, çocuklar ve aile bir hafta boyunca kainattaki seslere kulak kesilir. Dalga sesleri, rüzgarın uğultusu, kapı gıcırtısı, çay suyunun kaynaması vb… Günün sonunda yaşananlar anlatılabilir.


ÜÇÜNCÜ HAFTA: KOKLAMA HAFTASI


Kainatta milyonlarca çeşit parfüm yaratıldığından, çiçeğin, denizin, toprağın, kekin, böreğin, etin kendine özgü bir kokusu olduğundan bahsedilir. ‘Allah ne güzel yaratmış! Bununla bize ne kadar sevgi ve değer verdiğini gösteriyor’ şeklinde yorumlar yapılır.


DÖRDÜNCÜ HAFTA: DOKUNMA HAFTASI


Yaratılan her varlık farklı bir yüzeye sahiptir. Camın yüzeyi masanın yüzeyinden, şeftalinin yüzeyi portakalınkinden, taşın yüzeyi deriden farklıdır. Ailece bir ağaç görüldüğünde hep birlikte ağaca dokunulur. ‘Gözlerimizi kapatalım, ağacın kabuğuna dokunup onu hissedelim’ gibi denemeler yapılır.


BEŞİNCİ HAFTA: TATMA HAFTASI


Kainatta her şey çok tatlı yaratılmıştır. Her bir varlığın tadı başka başkadır. Varlıkların tatlarına dikkat kesilir. ‘Babamızın aldığı meyvenin tadını Allah ne güzel yaratmış!’ gibi yorumlarla bir hafta geçirilir.


Mustafa Ulusoy, beş duyu modelinin aylara bölünerek yapılabileceğinin veya beş duyunun hepsinin aynı anda da kullanılabileceğini söylüyor ve beş duyu modelinin iki faydasının olduğunu vurguluyor:


Birincisi, bu şekilde çocuk beş duyusunu da kullanarak, kainatla nesnelerle daha yakın bir ilişki kuruyor.


İkincisi, çocuk kainattaki somut nesnelerden yola çıkarak, Yaratıcının varlığını ve Onun özelliklerini öğrenmiş oluyor.


Modern hayatta kainata duyarsız çocuklar yetişmesini istemiyorsak, ‘duyular haftası’ tekniğini denemeye değer diye düşünüyorum. Sonra kısmen de olsa, kainattan uzak büyümediğime hayret ederek, babamın bize portakal soyarken söyledikleri geliyor aklıma:

‘İçi şeker dolu şu torbacıklara bakın! Allah bizim için dilimlemiş! Fesubhanallah! Ne kadar güzel yaratılmış! Cennette bunların çekirdeksizlerini, kabuksuzlarını yiyeceğiz inşaallah.’


Ben öğrencilerime bu haftadan itibaren duyular haftasını uygulamaya karar verdim. Sizlerin de katılımlarınızı bekliyorum. Muhabbetle kalın…




Nergiz Bozgeyik
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ÇOCUKLARA ALLAH’I (C.C.) ANLATMADA 'BEŞ DUYU MODELİ'
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Hamd (övme ve övülme), âlemlerin Rabbi Allah'a mahsustur. Buradaki övme Allah’ın insanı övmesi, övülme ise Allah’ın övülmesi manasına mıdır?
» İnsanın Birinci Hedefi Allah'ı Tanımak Allah Marifetine Ulaşmak Olmalı
» 25 yıldır sadece 'Allah Allah' diyor
» Allah'ın el-Vasi ismi hakkında bilgi verir misiniz? Kainatın genişlediği gibi, Allah'ın da bu sürece dahil olduğu iddiası doğru mudur?
» Ölümü Çocuklara Nasıl Anlatmalı?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
MücriM :: Mânâ :: İslamda Kadın ve Aile Hayatı-
Buraya geçin: